Qo'shimcha ma'lumotlar

КОРРУПЦИЯ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СФЕРЕ
События последнего столетия в очередной раз абсолютно чётко подтвердили, что образовательная сфера без всякого преувеличения является самой ключевой отраслью любого государства. В зависимости от уровня коррупции в этой сфере, государство в итоге получает профессионалов или дилетантов, дисциплинированных граждан или правонарушителей, честных специалистов или взяточников, патриотов или предателей.
В 2018 году Международной организацией по стандартизации опубликован стандарт ISO 21001, устанавливающий требования к системам управления образовательных организаций, предусматривающих внедрение в них антикоррупционных мер контроля.
Особое внимание в стандарте уделено планированию изменений.
Таким образом, подготовка и внедрение любых изменений в этой сфере должно быть максимально тщательно взвешено и проанализировано с участием всех заинтересованных сторон, включая самих учащихся.
Решение о внедрении изменения должно приниматься с учётом специфики каждого региона, с учётом наличия необходимых ресурсов, с учётом степени готовности общества к этим изменениям, и только после длительного изучения всех плюсов и минусов, особенно когда речь идёт о глобальных изменениях образовательных программ и методах оценки учащихся.
Причём внедрение изменений должно быть постепенным в течение достаточного периода, в ходе которого, учащиеся (или их родители) должны иметь возможность добровольного выбора пользования старой или новой образовательной программой.
Как правило, провалы в образовательной сфере неразрывно связаны с высокой степенью коррупции — от детских садов до управляющих ведомств, от подбора кадров до госзакупок. Санкции за провалы в данной сфере должны быть максимально жёсткими, так как последствия для государства могут быть катастрофическими.
p.s. По нашим данным, ни одно образовательное учреждение в странах СНГ не сертифицировано по стандарту ISO 21001:2018…
DXX “Ko‘mir ta’minot” MChJ Toshkent viloyat filiali rahbarini qo‘lga oldi
“Ko‘mir ta’minot” MChJ Toshkent viloyat filiali boshlig‘i mazkur korxonaning hozirgi kunda vakant hisoblangan Sirdaryo viloyat filialiga rahbar sifatida ishga qabul qilinishida ko‘maklashish evaziga fuqarodan 50 ming AQSh dollari talab qiladi.
Davlat xavfsizlik xizmatining Toshkent viloyati bo‘yicha boshqarmasi xodimlari tomonidan Departamentning viloyat boshqarmasi bilan hamkorlikda o‘tkazilgan tezkor tadbirda mazkur rahbar so‘ralgan pul mablag‘ini olgan vaqtida qo‘lga olindi.
Komplayens xizmati boshlig‘i I.Nurimov tayyorladi
Korxonamizni davlatimizga qiyoslab, amal qilaylik!
Dunyoning qay bir nuqtasida bo‘lmaylik, korrupsiyaga qarshi kurashishga barchamiz birday masʼulmiz va bu borada birgalikdagi saʼy-harakatlar bilan amaliy natijalarga erisha olamiz.
Komplayens xizmati boshlig‘i I.Nurimov tayyorladi

Лев Николаевич Толстой
(1828-1910)
Чисто обутый человек осторожно обходит грязь, но раз оступился, запачкал обувь, он уже меньше остерегается, а когда видит, что обувь вся испачкана, уже смело шлёпает по грязи, пачкаясь всё больше и больше.
Таким образом,
▪️задача прокуратуры — наказывать за грязную обувь;
▪️задача адвоката — отмывать обувь от грязи;
▪️задача антикоррупционной службы — не допускать появление грязи вообще…
И самое главное, НЕ ПРЕВРАЩАТЬ антикоррупционную службу в прокуратуру или адвокатскую контору…
Komplayens xizmati boshlig‘i I.Nurimov tayyorladi
Vaqt va sabr topib, bir ko‘ring ushbu videorolikni… P/S: Farzandlar, jiyanlar, shogirdlar ko‘rsinlar. O‘zimiz ham bir qur ko‘rib qo‘ysak, balki qaysidir savollarga javob topilar, maqsad qo‘ymoq uchun turtki bo‘lar…👇
Komplayens xizmati boshlig‘i I.Nurimov tayyorladi

📌Manfaatlar to‘qnashuvi — shaxsning shaxsiy (bevosita yoki bilvosita) manfaatdorligi uning o‘z lavozim yoki xizmat majburiyatlarini lozim darajada bajarishiga taʼsir ko‘rsatayotgan yoxud taʼsir ko‘rsatishi mumkin bo‘lgan hamda shaxsiy manfaatdorlik bilan fuqarolar, tashkilotlar, jamiyat yoki davlatning huquqlari, qonuniy manfaatlari o‘rtasida qarama-qarshilik yuzaga kelayotgan (mavjud manfaatlar to‘qnashuvi) yoki yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan (ehtimoliy manfaatlar to‘qnashuvi) vaziyat.

Oʻzbekistonda ilk Aksilkorrupsiya alifbosi yaratildi.
Mazkur Alifbo Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi, BMT TD va boshqa tashkilotlar bilan e’lon qilingan grant tanlovi doirasida ishlab chiqildi.
Loyiha ijrochisi — “Muloqot” nodavlat tashkiloti.
Alifbo bolalar, yoshlar va pedagog-murabbiylar uchun moʻljallangan.
📖Unda kundalik hayotimizda tez-tez uchrab turadigan korrupsiyaga oid 25 ta atamaga izoh berilgan.
Аlifboni ushbu havola orqali yuklab olish mumkin.

В нём рассматривается восемь ключевых направлений противодействия коррупции:
1. Повышение прозрачности и использование открытых данных.
2. Вовлечение гражданского общества в борьбу с коррупцией.
3. Реализация коллективных действий.
4. Продвижение принципов добросовестности.
5. Регулирование конфликта интересов.
6. Разработка антикоррупционной стратегии.
7. Создание и функционирование антикоррупционных органов.
8. Выявление и расследование фактов коррупции.
p.s. По сути, изложены все механизмы, упомянутые в стандарте ISO 37001.

Есть три надёжных способа развалить любое дело:
1) наказывать невиновных;
2) виновных не наказывать;
3) награждать непричастных.

Sizga “Oʻzkimyosanoat” AJ va uning tarmoq korxonalari mansabdor shaxslari tomonidan taʼmagirlik, korrupsion jinoyatlar, manfaatlar toʻqnashuvi holatlari, davlat yoki Jamiyat mulkini noqonuniy oʻzlashtirish, talan-taroj qilish va boshqa qonun buzilish holatlari haqida maʼlum boʻlganda, “Oʻzkimyosanoat” AJning korrupsiya va boshqa noqonuniy harakatlar haqida xabar berishga moʻljallangan quyidagi aloqa kanallari orqali murojaat qilishingiz mumkin.
Ishonch telefoni: +99878 140-74-48
Telegram bot: uzkimyosanoatanticorbot.
Murojaatchining huquqlari Oʻzbekiston Respublikasining “Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari toʻgʻrisida”gi Qonuni talablari asosida himoya qilinishi kafolatlanadi.

Три вида антикоррупционного контроля организаций:
государственный контроль — со стороны надзорных, силовых и других госструктур;
внутренний контроль — со стороны специально созданных служб самих организаций;
общественный контроль — со стороны граждан, различных общественных объединений, СМИ.
p.s. Максимальный успех достигается только, если реально задействован общественный контроль.

AKSILKORRUPSIYA SINGAPURCHASIGA
Singapurda yuqori xavf-xatarni taqazo qiladigan lavozimda ishlovchi har bir mansabdor shaxsga nisbatan “korrupsiyalashganlik prezumpsiyasi” amal qiladi, ya’ni amaldor avvaldan, lavozimga tayinlangan kunidanoq potensial (yashirin, ammo yuzaga chiqishi mumkin bo‘lgan) poraxo‘r deb hisoblanadi, uning o‘zi teskarisini, to‘g‘rirog‘i poraxo‘r emasligini isbotlay olmagunicha.
Bunday no‘qtai nazar barchamizga odatiy bo‘lgan “aybsizlik prezumpsiyasi”dan (gumonlanuvchining aybini aynan tergov isbotlab berishi lozim, teskarisi emas) tamomila farq qiladi.
Shunday qilib, o‘zining qonuniy puliga muvofiq ravishda yashamaydigan mansabdor va uning qarindoshlari o‘z mol-mulklarining qonuniy yo‘l bilan olinganligini o‘zlari isbotlab berishlari darkor. Buning uddasidan chiqisha olishmasa, oqibat – xibsga olish, mol-mulkni musodara qilish.
Poraxo‘rlikka qarshi kurashishning bunday yo‘lini hamma huquqshunoslar ham qo‘llab-quvvatlashmasligi shak-shubhasiz, ammo bugungi kunda Singapur har yili Transparency International tomonidan o‘tkaziladigan “Korrupsiyani idrok qilish” indeksi bo‘yicha 180ta davlat orasida an’anaviy ravishda liderlar qatorida bo‘lib kelmoqda, faqat Daniya, Finlyandiya va Yangi Zelandiya davlatlaridan pasroq pog‘onada (2021 yakunlariga ko‘ra).
Xulosa: shu va shunga o‘xshash sxema ishlar ekan, yana talaygina samara bilan.
АКСИЛКОРРУПЦИЯ СИНГАПУРЧАСИГА
Сингапурда юқори хавф-хатарни тақазо қиладиган лавозимда ишловчи ҳар бир мансабдор шахсга нисбатан “коррупциялашганлик презумпцияси” амал қилади, яъни амалдор аввалдан, лавозимга тайинланган куниданоқ потенциал (яширин, аммо юзага чиқиши мумкин бўлган) порахўр деб ҳисобланади, унинг ўзи тескарисини, тўғрироғи порахўр эмаслигини исботлай олмагунича.
Бундай нўқтаи назар барчамизга одатий бўлган “айбсизлик презумпцияси”дан (гумонланувчининг айбини айнан тергов исботлаб бериши лозим, тескариси эмас) тамомила фарқ қилади.
Шундай қилиб, ўзининг қонуний пулига мувофиқ равишда яшамайдиган мансабдор ва унинг қариндошлари ўз мол-мулкларининг қонуний йўл билан олинганлигини ўзлари исботлаб беришлари даркор. Бунинг уддасидан чиқиша олишмаса, оқибат – хибсга олиш, мол-мулкни мусодара қилиш.
Порахўрликка қарши курашишнинг бундай йўлини ҳамма ҳуқуқшунослар ҳам қўллаб-қувватлашмаслиги шак-шубҳасиз, аммо бугунги кунда Сингапур ҳар йили Transparency International томонидан ўтказиладиган “Коррупцияни идрок қилиш” индекси бўйича 180та давлат орасида анъанавий равишда лидерлар қаторида бўлиб келмоқда, фақат Дания, Финляндия ва Янги Зеландия давлатларидан пасроқ поғонада (2021 якунларига кўра).
Хулоса: шу ва шунга ўхшаш схема ишлар экан, яна талайгина самара билан.
АНТИКОРРУПЦИЯ ПО СИНГАПУРСКИ
В Сингапуре в отношении любого чиновника, имеющего высокие коррупционные риски, действует «презумпция коррумпированности», т.е. он уже изначально считается потенциальным взяточником, пока не сможет сам доказать обратного. Этот подход кардинально отличается от привычной всем «презумпции невиновности», когда именно следствие должно доказывать вину подозреваемого, а не наоборот.
Таким образом чиновнику и его родственникам, живущим не по средствам, приходится самим доказывать, что имущество было приобретено ими законно. Если это не удаётся – арест и конфискация имущества
Безусловно, не все правозащитники разделяют подобный подход к борьбе со взяточничеством, однако на сегодняшний день Сингапур традиционно является одним из лидеров рейтинга «Индекс восприятия коррупции» среди 180 стран, ежегодно проводимого Transparency International, уступая лишь Дании, Финляндии и Новой Зеландии (по итогам 2021 года), а значит, подобная схема работает, и довольно эффективно.

1969 yildan 1974 yilga qadar Izroil davlatining Bosh vaziri lavozimida ishlagan
Agar Siz undan fuqarolari faqat mehnat tatillari davrida chiqib ketadigan vatanni qurmoqchi bo‘lsangiz, bu vatanning kelajagi uchun qo‘rquv hissiyoti bo‘lmasin desangiz, unda atigi ikki qadamni bajo keltiring:
1. Korrupsiyani vatanga xiyonatga, korrupsiyachilarni esa yetti avlodigacha xoinlarga tenglashtiring.
2. Uch kasb egalarini eng ko‘p miqdorda oylik maoshi oladigan va eng hurmat-ehtiromli insonlarga aylantiring, bular O‘QITUVChI, shifokor va harbiylardir.
ГОЛДА МЕИР (1898-1978),
1969 йилдан 1974 йилга қадар Изроил давлатининг Бош вазири лавозимида ишлаган.
Агар Сиз ундан фуқаролари фақат меҳнат татиллари даврида чиқиб кетадиган ватанни қурмоқчи бўлсангиз, бу ватаннинг келажаги учун қўрқув ҳиссиёти бўлмасин десангиз, унда атиги икки қадамни бажо келтиринг:
3. Коррупцияни ватанга хиёнатга, коррупциячиларни эса етти авлодигача хоинларга тенглаштиринг.
4. Уч касб эгаларини энг кўп миқдорда ойлик маоши оладиган ва энг ҳурмат-эҳтиромли инсонларга айлантиринг, булар ЎҚИТУВЧИ, шифокор ва ҳарбийлардир.